tisdag, november 6

Fina dagar


Vi har fina dagar. Har precis avslutat ett härligt höstlov som visserligen innefattade sjuka barn. Men med maken hemma och rätt inställning har vi haft det så mysigt ändå. Nu kör vi vardag och rutiner igen. Storebror på förskolan, utflyktsväska som ska packas, maken arbetar, vardagsbestyr, fixa inför Svantes dop som blir en mycket liten och familjär tillställning men kärleksfull och fin, morgonpromenader och instruktörsjobb. Sedan har vi helg igen. En helg med lite kalas och fars dag. Inga större planer och det känns skönt för sedan kör vi full fart mot julen. Dop, julmarknad, skyltsöndag, årliga handla-julklappar-och-umgås-utan-barn-i-grannstaden-resan med min fina vän, advent, julbak, julbord, glöggmys och så vidare.

Röd stjärna i fönstret. Inte julpynt men lite julfeeling ändå.

Jag börjar julkänslan redan nu med tända ljus, pepparkakor, ljusslinga i busken utanför fönstret, röda stjärnan i fönstret. Längtar efter dofter och stämning. Jag är inte så noga med datum utan tänker att julen är så kort som den är ändå så vi kör julkänsla i november också.

Lördagslunch. Risgrynsgröt och köttbullsmacka med rödbetssallad.

Min ena Ernst. Love.

Trivs bra i lugg

Myser under morgonprommisen. Sov tre minuter efter bilden togs ;)

1 kommentar:

Frida sa...

Helt rätt tycker jag! Julen är kanske, nej det är, den mysigaste tiden på året. Så varför inte mysa lite extra:) Hälsa till dig och familjen!